niedziela, 27 września 2020

342. Parkingi. Skrzyżowania równorzędne i ograniczenie prędkości.

342. Parkingi. Skrzyżowania równorzędne i ograniczenie prędkości. 
https://youtu.be/Yx6gIoGe9B8
Skrzyżowania na których znakami nie ustalono pierwszeństwa, czyli tzw. skrzyżowania równorzędne, to w naszej rzeczywistości rzadkość. Stosuje się je na parkingach i w strefach. 

Niestety kierowcy błędnie uznają, że jadąc drogą o szerszej jezdni, która np. na parkingu jest drogą zbiorczą, jadą drogą "główną", więc mają pierwszeństwo. 

Świadomy tego zarządca dróg wewnętrznych, które objął na dodatek STREFĄ RUCHU, powinien zadbać o to, by oznakowanie było jednoznaczne, czytelne i zgodne z obowiązującym prawem o ruchu drogowym. 

Pokazany na filmie znak D-46 DROGA WEWNĘTRZNA jest tam zbędny, gdyż strefa ruchu oznaczona znakiem D-52 o tej nazwie, to jedna lub wiele dróg wewnętrznych. 

Skoro przed skrzyżowaniem postawiono znak A-7, znak końca strefy powinien być umieszczony na odwrocie znaku jej początku. 

Znak ograniczenia prędkości do 20 km/godz powinien być umieszczony na tablicy STREFY OGRANICZONEJ PRĘDKOŚCI (znak B-43), który oznacza, poza ograniczeniem prędkości, że umieszczone w strefie urządzenia i rozwiązania wymuszające powolną jazdę (progi, szykany i równorzędne skrzyżowania) mogą nie być oznakowane znakami ostrzegawczymi. 
https://www.google.rs/maps/@51.8594608,16.5751927,3a,75y,293.79h,94.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sG0Xea2eMc-4TdEnwecJmzA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Można też na osobnej tablicy ostrzec kierujących o skrzyżowaniach równorzędnych w strefie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prawo dotyczące zasad ruchu drogowego ma obowiązek być proste, jednoznaczne i oczywiste, bowiem takim być musi, by wszyscy, niezależnie od wieku i wykształcenia, jednakowo je rozumieli i stosowali w praktyce. Właśnie temu, by tak było, poświęcony jest ten blog.
Blog nie jest forum dyskusyjnym i wszelkie wpisy obrażające autora oraz komentujących nie będą publikowane.
Jeżeli masz wątpliwości, przeczytaj, zastanów się i sam podejmij decyzję, co jest dla Ciebie prawdą, a co fałszem. Pamiętaj, że po uzyskaniu uprawnień do prowadzenia pojazdów, to Ty odpowiadasz za to co czynisz na drodze, nie twój dawny instruktor lub egzaminator, funkcjonariusz lub urzędnik, dziennikarz, autor książki lub bloga.
Zbytnia pewność siebie znika w zderzeniu z brutalną rzeczywistością. Wtedy jest już za późno, by uczyć się na cudzych błędach.