Kolejny odcinek "Jedź bezpiecznie" i kolejne popisy prowadzącego.
Zacznijmy od trójwlotowego skrzyżowania skanalizowanego okrągłą wyspą środkową. Pan Dworak mówi coś o rondzie, ale chyba myli mu się organizacja ruchu o międzynarodowej nazwie "ruch okrężny" z budowla drogową o nazwie rondo.
Panie Marku. W rozumieniu przepisów budowlanych jest to RONDO zorganizowane wprost wg ogólnych zasad ruchu, z pierwszeństwem na jednym z kierunków, na dodatek z dwukierunkowymi jezdniami biegnącymi na wprost do wylotów.
Tu, wbrew prowadzącemu, nie ma żadnej dowolności i zdań odrębnych, gdyż zasad ruchu NIE określa ani WORD, ani dyrektor MORD, lecz jednoznacznie ustawa Prawom o ruchu drogowym.
Jadący drogą z pierwszeństwem, w dowolnym kierunku, nie włączają kierunkowskazów i pokonuje ten obiekt jadąc możliwie blisko prawej krawędzi drogi z pierwszeństwem, .
Jadący z lewej może zmienić kierunek jazdy w prawo, czyli opuścić jezdnię drogi z pierwszeństwem, co należy sygnalizować prawym kierunkowskazem. Może to uczynić przed lub za wysepką.
Jadący drogą z pierwszeństwem z prawej strony może zmienić kierunek jazdy w lewo, sygnalizując swój zamiar lewym kierunkowskazem, także przed lub za wysepką.
Jadący od dołu drogą podporządkowaną, która się rozwidla, może pojechać w prawo na dwa sposoby. Z lewej lub z prawej strony wysepki. Tak samo, z lewej lub z prawej strony wysepki, może pojechać zamierzający zmienić kierunek jazdy w lewo. Co ciekawe, można tu zawracać jadąc dookoła wysepki w lewo lub w prawo.
Oczywiście kierujący jadą możliwie najwygodniej. Wszystkie drogi są tu dwukierunkowe. Kierujący muszą pamiętać, że to "rondko", tak jak każdy obiekt skanalizowany, to obiekt złożony ze skrzyżowań. Tu są trzy osobne skrzyżowania w rozumieniu zasad ruchu, dwa podporządkowane i jedno równorzędne.
Zacznijmy od trójwlotowego skrzyżowania skanalizowanego okrągłą wyspą środkową. Pan Dworak mówi coś o rondzie, ale chyba myli mu się organizacja ruchu o międzynarodowej nazwie "ruch okrężny" z budowla drogową o nazwie rondo.
Panie Marku. W rozumieniu przepisów budowlanych jest to RONDO zorganizowane wprost wg ogólnych zasad ruchu, z pierwszeństwem na jednym z kierunków, na dodatek z dwukierunkowymi jezdniami biegnącymi na wprost do wylotów.
Tu, wbrew prowadzącemu, nie ma żadnej dowolności i zdań odrębnych, gdyż zasad ruchu NIE określa ani WORD, ani dyrektor MORD, lecz jednoznacznie ustawa Prawom o ruchu drogowym.
Jadący drogą z pierwszeństwem, w dowolnym kierunku, nie włączają kierunkowskazów i pokonuje ten obiekt jadąc możliwie blisko prawej krawędzi drogi z pierwszeństwem, .
Jadący z lewej może zmienić kierunek jazdy w prawo, czyli opuścić jezdnię drogi z pierwszeństwem, co należy sygnalizować prawym kierunkowskazem. Może to uczynić przed lub za wysepką.
Jadący drogą z pierwszeństwem z prawej strony może zmienić kierunek jazdy w lewo, sygnalizując swój zamiar lewym kierunkowskazem, także przed lub za wysepką.
Jadący od dołu drogą podporządkowaną, która się rozwidla, może pojechać w prawo na dwa sposoby. Z lewej lub z prawej strony wysepki. Tak samo, z lewej lub z prawej strony wysepki, może pojechać zamierzający zmienić kierunek jazdy w lewo. Co ciekawe, można tu zawracać jadąc dookoła wysepki w lewo lub w prawo.
Oczywiście kierujący jadą możliwie najwygodniej. Wszystkie drogi są tu dwukierunkowe. Kierujący muszą pamiętać, że to "rondko", tak jak każdy obiekt skanalizowany, to obiekt złożony ze skrzyżowań. Tu są trzy osobne skrzyżowania w rozumieniu zasad ruchu, dwa podporządkowane i jedno równorzędne.
Skrzyżowanie dróg publicznych skanalizowane okrągłą wyspą środkową
Szerokości
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Prawo dotyczące zasad ruchu drogowego ma obowiązek być proste, jednoznaczne i oczywiste, bowiem takim być musi, by wszyscy, niezależnie od wieku i wykształcenia, jednakowo je rozumieli i stosowali w praktyce. Właśnie temu, by tak było, poświęcony jest ten blog.
Blog nie jest forum dyskusyjnym i wszelkie wpisy obrażające autora oraz komentujących nie będą publikowane.
Jeżeli masz wątpliwości, przeczytaj, zastanów się i sam podejmij decyzję, co jest dla Ciebie prawdą, a co fałszem. Pamiętaj, że po uzyskaniu uprawnień do prowadzenia pojazdów, to Ty odpowiadasz za to co czynisz na drodze, nie twój dawny instruktor lub egzaminator, funkcjonariusz lub urzędnik, dziennikarz, autor książki lub bloga.
Zbytnia pewność siebie znika w zderzeniu z brutalną rzeczywistością. Wtedy jest już za późno, by uczyć się na cudzych błędach.